Followers

Pages

Friday, August 27, 2010

My Kitty's Contest!

Salam..

Da lama menyepikan diri dari dunia contest kan.. Bukan xnak join, tapi kerana kekangan waktu, tu yg xleh join.. Sem ni sibuk sgt2 ngan study.. Even my personal blog pun xleh nak update every week da *sedih*

Tapi, ari tu, ada terserempak ngan contest ni.. Contest yg berkaitan ngan haiwan peliharaan.. Me, as one of animal lover especially cat lover, mmg nak sangat masuk.. Since kecik lagi, mmg sy ngan kucing je.. Even masa tu baru pandai berjalan, da suka main kucing (pernah tertengok gambar masa sy kecik ngan kucing..unfortunately, gambar tu musnah dalam banjir dulu.. :[  )

So, utk contest kali ni, sy spend jugak masa nak wat entry ni..Walaupun tengah pulun utk siapkan assignment, tp xkira aa..nak masuk gak contest ni..

Contest ni dianjurkan oleh Cik Mia.. Due date contest ni sampai 31 Ogos 2010.. So sape2 yg berminat, meh la KLIK SINI deh.. :)

Ni gambar yg sy nak join tu..

Cerita di sebalik gambar ni:
Gambar ni gambar sy masa umur 8 @ 9 tahun.. Masa ni saya tinggal kat kelantan.. Ni kucing yg paling saya sayang.. Yang putih tu, nama TOMPOK.. yg itam sket tu, nama dia BELANG.. Sekor jantan (belang), dan sekor betina (tompok).. Dua2 ni sebenarnya adik beradik..

Since saya memang xde adik beradik, jadi kucing2 ni memang buah ati saya la.. Main gurau2, main kejar mengejar, main sembunyik2, memang ngan dua ekor ni la..

Sehinggalah saya terpaksa pindah ke terengganu.. Asalnya parents xmo bawak kucing ni.. Ye la..takut diorg xbiasa plak ngan keadaan baru kan..Tapi saya yg nangis2 nak bawak..Mana bleh sy berpisah ngan diorang..nanti sy da xde kawan da nak gurau2 kalo sy xbawak dia..

Suatu hari tu (kiranya dlm seminggu dua sblm sy berpindah), saya tengok Tompok cam pelik sket.. dia perhatikan muka saya lama2.. pandangan dia sayu sgt..sampai skrg sy igt lagi pandangan dia tu..ari tu, dia memang jadi manja..pelik la plak sy tengok..rupa2nya tu la hari terakhir dia ngan saya.. lepas tu, dia hilang tanpa khabar berita.. alih3, lepas puas mencari shari suntuk, sy terjumpa bangkai dia.. Ya Allah..time tu mmg sy sedih sgt..dah la sy nak berpindah dah..Kini, dia plak xde..Dia cam tau2 je yg sy da nak pindah..jadi, mungkin dia xmo susahkan saya, akhirnya dia pergi dlu.. Saya hilang satu dahan tempat untuk bermanja.. Memang time tu saya nangis giler2 la..Ayah amik bangkai Tompok dan tanam kat belakang umah kami..

Belang masa tu, mmg sedih sangat.. Sampai la saya pindah ke terengganu.. Dia jadi monyok je.. Makan pun xnak.. Badan pun da start panas2 demam.. Sempat jgk saya bawak dia gi klinik haiwan.. Tapi akhirnya, baru beberapa minggu duk terengganu, Belang pun ikut jejak langkah Tompok.. Saya da kehilangan 2 ekor binatang yg sy sgt dan jga dia since dia baby lagi.. sedih xusah cakap la.. Ayah pun dah xnak pelihara kucing lagi time tu..Dia pun bersedih sebab Belang da xde..Sampai skrg, kalo ada kucing sy yg demam, ayah da xnak da bawak gi klinik..bgnya, biar dia @ sy yg ubat sendiri..jg sndiri kucing tu.. 

Walaupun kini saya dah ada pengganti kucing2 yang lain, tapi tempat Tompok dan Belang memang tiada galang gantinya.. Kenangan manis dengan mereka sume walaupun mereka sekadar haiwan akan tetap sy ingati sampai bila2..Saya pasti! :'(

Belang..Tompok..
Moga kamu bahagia di sana.. Terima kasih untuk segala2nya..


P/s:
Mia,
Saya harap gambar ni diterima sebagai penyertaan walaupun ni gambar sy masa sy kecik dulu.. Walaupun dah bertahun2 berlalu, tapi bagi saya gambar ni sangat bermakna buat saya..Hanya ni je gambar kenangan yg saya ada bersama Tompok dan Belang yang masih terselamat dalam genggaman saya dari banjir besar yg melanda umah sy dulu..

0 comments: